Archiwum, Program zajęć dla rodziców, VIII edycja,
Spotkanie I. Psychologia inwestora
Termin spotkania: 22 marca 2018 r.
Czas spotkania: 17:30-19:30
Formuła spotkania: stacjonarnie Zobacz miejsce spotkania
Prowadzący: dr Dominika Kordela
Spotkanie II. Aktywność młodych w sieci
Termin spotkania: 5 kwietnia 2018 r.
Czas spotkania: 17:30-19:00
Formuła spotkania: stacjonarnie Zobacz miejsce spotkania
Poziom świadomości i kompetencji w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych wśród najmłodszych użytkowników. Korzystanie z komputera i Internetu. Komunikacja i portale społecznościowe.
Prowadzący: dr Piotr Ładny
Spotkanie III. Jak rozmawiać z dziećmi o pieniądzach?
Termin spotkania: 19 kwietnia 2018 r.
Czas spotkania: 17:30-19:00
Formuła spotkania: stacjonarnie Zobacz miejsce spotkania
Prowadzący: dr hab. Przemysław Pluskota
Spotkanie IV. Nauczanie wartości
Termin spotkania: 10 maja 2018 r.
Czas spotkania: 17:30-19:00
Formuła spotkania: stacjonarnie Zobacz miejsce spotkania
Czym są wartości? Czy można nauczyć dziecko praktykować wartości? Dlaczego trzeba i jak uczyć wartości moralnych? Dwanaście najważniejszych wartości w praktyce.
Prowadzący: Kamila Pępiak-Kowalska
Spotkanie V. Świat autorytetów dziecka
Termin spotkania: 24 maja 2018 r.
Czas spotkania: 17:30-19:00
Formuła spotkania: stacjonarnie Zobacz miejsce spotkania
Rodzic autorytetem dla dziecka – zasady budowania autorytetu rodzicielskiego. Czy wejście dziecka w okres dojrzewania oznaczać musi upadek autorytetu rodzica? „Autorytet” rówieśników, nauczycieli, rola „idoli” i przywódców. Jak pomóc dziecku właściwie rozpoznawać autorytety?
Prowadzący: Teresa Julia Mamos
Spotkanie VI. Koncepcje i zasady kształcenia alternatywnego
Termin spotkania: 14 czerwca 2018 r.
Czas spotkania: 17:30-19:30
Formuła spotkania: stacjonarnie Zobacz miejsce spotkania
Kształcenie alternatywne w Polsce i Europie – plusy i minusy. Możliwości realizacji na gruncie Polski nowoczesnych modeli nauczania. Nauczanie domowe. Koncepcje kształcenia Marii Montessori, Johna Dewey’a, Celestyna Freineta, Rudolfa Steinera, Janusza Korczaka - na co kładą nacisk, co rozwijają u dziecka.