Konkurs "Koszyk z widokiem na świat" - etap 2
Kochani Studenci EUD!
Trwa konkurs "Koszyk z widokiem na świat". Uczestnicy naszego konkursu wcielili się w role Inspektorów Handlowych. W pierwszym etapie bardzo pieczołowicie badali stan świadomości konsumenckiej i dostępność informacji na temat pochodzenia produktów. W drugim etapie nasi dzielni Śledczy próbowali pogłębić zdobytą wiedzę i zajrzeć tam, gdzie wzrok przeciętnego konsumenta nie sięga... Zanim jednak zabrali się do pracy, obejrzeli film dokumentalny "My kupujemy, kto płaci". Film pokazał, że i bogate korporacje z Europy lub Ameryki Płn., i ubodzy podwykonawcy ich zleceń z krajów tzw. Globalnego Południa tkwią w pułapce. Pierwsi, walcząc o klientów muszą dbać o jak najniższe ceny, drudzy - chcąc przeżyć, muszą akceptować narzuczane im warunki pracy. Czy można jakoś przerwać to błędne koło? Niektórzy mówią o potrzebie zmiany całego systemu gospodarczego na świecie, Ale to bardzo kontrowersyjna i skomplikwana sprawa. Mówi się więc, że klucz do zmiany leży w naszych - konsumentów - rękach: w tym, czy zwracamy uwagę na to, co kupujemy.
W myśl szerzenia idei świadomej konsumpcji, poprosiliśmy naszych Konkursowiczów o przygotowanie prezentacji na temat: "Portret wybranego produktu (lub producenta) w pięciu slajdach, okiem Inspektora Globalnego widziany". Zapraszamy Was wszystkich do lektury i oceny prezentacji! Głosowanie na prace 2. etapu potrwa do 11 kwietnia 2012 r. do godz. 17.00.
Uwaga. Każdy zalogowany internauta może oddać jeden głos dziennie na każdą z prac konkursowych, przyznając 3, 2 bądź 1 punkt. Informujemy, że system głosowania na prace konkursowe zawiera blokatę adresów IP. Wprowadzona blokada będzie ograniczała możliwość wielokrotnego oddawania głosów z jednego komputera.
Co będzie działo się w trzecim etapie?
Etap 1. i 2. był dla nas czasem wielu odkryć. Dowiedzieliśmy się, że stan świadomości ludzi nie jest idealny a informacje o pochodzeniu produktów nie są powszechnie dostępne. Odkryliśmy, że produkty, które kupujemy, powstają w wielu miejscach całego świata (co nie zawsze widnieje na etykietach) i niestety warunki produkcji i wynagrodzenie za pracę często pozostawiają wiele do życzenia. Film, który oglądaliśmy wprawia w smutny nastrój. Postanowiliśmy nie siedzieć i nie załamywać rąk, a spróbować coś zrobić! Zakładając, że do poprawy sytuacji mogą się przyczynić codzienne wybory konsumentów i pamiętając, że nasza niewiedza jest spora - co można zrobić, by uświadamiać ludzi i nagłośnić problem? Oto zadanie dla naszych Drogich Konkursowiczów! Obmyślcie jeden sposób na poprawę sytuacji i zaprojektujecie swoją prywatną akcję informacyjną! Efekty Waszej pracy zaprezentujemy na stronie już 13 kwietnia br.
Na wykonanie zadania macie czas do 10 kwietnia. Swoje pomysły wprowadźcie i prześlijcie nam za pomocą formularza (link aktywny jest tylko po zalogowaniu).
Zobacz: Regulamin Konkursu / Etap 1 / Etap 3 / Instrukcja do zadania 2.
Zapraszamy na Forum EUD, gdzie utworzony został specjalny pokój poświęcony Konkursowi. KLIKNIJ!